<
ANYS KATNIS ANYS KATNIS

Dulu Lain Sekarang Lain
Monday 9 March 2015 | Monday, March 09, 2015 | 0 comments
Assalamualaikum, selamat petang...

Bagaikan petang yang indah mungkin dan mungkin tidak. kerana kilat semakin kuat berdentam dentum dan gua sangat takut. gua takut kilat, guruh pun boleh tahan takut. hihi. apakan daya dulu mama noi selalu marah aku sebab suka tutup telinga time kilat, sekarang pun aku kuat menyorok. so whatever. masing2 ada benda yang dia takut. tu lumrah. kalau da namanya lumrah semua benda yang manusia buat semua sama. same goes to "perangai".

Perangai manusia ni macam2 tapi setiap manusia mesti ada satu perangai sama. da kata lumrah. haha. masalah perangai aku sekarang adalah antara aku ni da move on ke belum. tu je jadi masalah aku sekarang. mungkin bila ada family aku, sahabat aku, kawan aku, siapa lagi somenone that  i crush for *muka jahat ciked* bila ada semua orang tu aku rasa aku da move one, hakitkatnya bila aku sensorang mesti aku stay in past. apa yang dimaksdukan dengan stay in past ? alaa duduk dalam kenangan laa. lol sorry masih tidak cukup ilmu untuk ber-speaking. macam mana nak buat degree. aku risau je, kan kena buat muet, masalahnya bi pun berterabur. okay back to masalah tadi. kenapa bila aku sorg mesti aku tak rasa aku move on. tapi kadang2 aku da rasa aku ni da move on. sebabnya aku nampak sedikit laa sedikit perubahan dalam diri aku. salah sedikitnya laa kn amboi salah sedikit erm aku da tak peduli orang sangat, aku da mula belajar untuk taknak peduli orang yang mungkin pernah sakitkan hati aku, mungkin buat aku terasa. aku da macam kuat sikit laa dari yang dulu. dulu aku lembik, sikit2 nangis. sekarang tak lagi kot, nak menangis pun 2,3kali fikir. apa yang nak ditangiskan, sometimes, its already happened. you have to wake up and move on. no ones want to give a shit to you ahh. Allah jauhkan kita dari orang2 yang nak sakitkan hati kita untuk taknak kita rasa sakit lagi. have a faith bruhh, redha segala ujian Allah. everyhing happens for a reason. takkan ada yang Allah uji itu tiada sebab. and sometimes kita juga kena belajar menerima, tak semua apa yang kita nak, kita dapat. apa yang kita tak suka, kita benci itulah sebenarnya yang kita perlukan, itulah yang terbaik dalam hidup kita. lagi apa eh haa dalam hidup kita ada pilihan. antara baik dan buruk, bahagia atau derita. kalau macamtu, you must choose what the best for your life. we shouldnt depends on people too much. kita pilih kita sendiri yang rasa. orang disekeliling kita tu cuma pelengkap or just complete for your life. nak depends sangat happiness dari oranglain ia takkan pernah puas. buatnya orang yang kau depends on tu pun jenis sakitkan hati kau, tinggal2 kn kau, macam mana nak rasa bahagianya. aku selalu macamtu makin lama makin aku dewasa, and aku da kenal serba sedikit ahh hal2 perasaan ni. maybe ahh aku ni mentah lagi. but at least aku merasa laa juga dari sembang paria kencang ribut semua ni. kalau tak, macam mana aku boleh nasihat kawan2 aku dulu. even aku tahu aku bukan betul. hahaa. mungkin orang selalu cakap, " kau takda kat tempat aku", " kau tak faham aku" , or "kau tak rasa apa aku rasa" dayumnn oranglain pun aku lalui. cuma lain orang lain caranya. that is kau kena think positive. tak boleh terima opinion its fine laa. just dont make it complicated laa. aku pun selalu cakap dengan orang macamtu. memang pun takda siapa faham bagai. sendiri2 rasanya. tapi bila sit alone, fikir balik, kdg2 ada betul. cuma manusia ni EGO. aku lagi kuat ego, tapi ego aku pun taklah menggunung. alih2 aku lembut balik. hahahaha. sebenarnya aku nak cakap tadi aku baca diari zaman 2011, bebinya kelakar sia. budak2 cinta monyet. nak muntah. habis aku koyak kn page tu, aku nak buang semua benda bodoh tu. cukuplah ingatan aku ni da cukup kuat ingat masa silam. yang dulu dulu tu biarkan dulu. kita cerita sekarang. bye :)

Post a Comment